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TC Electronic Spark Boosterは 26dBのブースターとなりまして、distortion/overdriveの後に繋いで今あるサウンドをエンハンスしたりソロやリズムで強調したりするには完璧なツールになっています。あちら米国では2012年4月1日から発売予定で約1.1万円($129)となります。

トーンのオプションとして何か探しているギタリストに対して、この Spark Boosterはトレブルとバスの制御ノブからなるアクティブなEQにより正確にトーン形成ができると同時に、低域を強化したり正にエフェクター名の通りにトップエンドのスパークル感を加えたりすることができます。



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さらに、ゲイン・ノブは甘い飽和感やコンプレッション感を加えたり、ミッドブーストSWでサウンドに透明感を与えたりとオプションは多彩です。しかし最後にそうではあってもシッカリ true bypassだったりとトーンに最大限の整合性が配慮されていたりと、ちょっとバランスが良さげなんで検討してみてもいいエフェクターだと感じます。

一言で言うと、「望まないトーンの変化は要らないんだけど、何かをちょっと足したい」そういう微妙な塩梅を望まれている方に試して頂きたいエフェクターとなっています。その結果どうなるか? この Spark Boosterはピックアップにパンチ、ボディ、そして温かさを注入し、アンプのパフォーマンスを最大限にする、そういう結果になると思います。

Spark Boosterの仕様
  • 26dBブースト
  • Gain/ Level/ Bass/ Treble
  • Mid-boost
  • Active EQ
  • True bypass

Spark Booster pedal from TC Electronic



さ~て既に一部のコメントが日本でもされていますが、私のホームページですのでタダでは帰しませんよ、やっちゃいます。実は NAMM 2012にて新しいKlonの実物が展示されていまして、その動画を日本で初めてだと思いますが、公開します。



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それと、この Bill Finnegan氏はいい意味で非常に頑固な匠とでも言うべき方です。今回はみなさん「KTR」を買いましょう。これを自作した日にはまた作るの辞めてしまうことも厭わない方だと思いますよ。

Klon is Back! by StompBoxGuru.com


New Klon NAMM 2012


これは絶対に敬意を払って待ってでも、並んででも買うべきエフェクターです。Bill氏自身が説明しています。 オリジナルより小さいが、NOSのゲルマニウムダイオードも同じものを使っておりその結果サウンドも同じ、ケースはオリジナルとは違うが、もう少し広く皆に入手できるようになるように長い間掛けて再設計した。

今までは製造に12~14週掛かるため少量生産しかできなかったし、あまりにも注文が自分自身のキャパに対して多く、人間らしい生活がしたくてKlon Centaurの生産は辞めたと言っていました。

the GearPageより
 
 
 

まだ NAMM 2012の時点では詳細は決まっていなかったようですが、こちら「Klon」でコメントしていますように、既に最初の製造は始まっていますが製造元との契約があるらしく、2~3ヶ月したら発売になるとは思っている。が相手もいるので約束したと誤解はして欲しくないそうです。

Bill氏自身は Klonは 間違いなく 98~99% バッファーありがいいサウンドになると信じている。が、今のプレイヤーにはトゥルーバイパスのニーズが高いので、バッファーありとトゥルーバイパスとの切り替えが横にある穴から出ているSWでできるようにしてあるそうです。

実は、バッファーありとトゥルーバイパスとの切り替えが横にある穴から出ているSW構造は、Timmyなどを製造しているビルダーのPaul Cochraneの協力もあり見かけ上のインピーダンスが変わらないように回路上工夫したそうです(ということはトゥルーバイパスなしにして1MΩに入力のインピーダンスをすればまんまKlonとなる?)。

TGP(The Gear Page)での Bill Finnegan氏のコメント
Aside from the new switchable buffer/true-bypass feature, the circuit of the new unit is identical to that of the discontinued Centaur with one exception necessitated by the new feature: a 2-megohm resistor was added to prevent switching pop from the discharge part of an existing capacitor's charge/discharge cycle, and the value of the existing resistor that sets the input impedance of the circuit was increased from 1 megohm to 2 megohms. These two resistors, the new one and the existing one, are in parallel, resulting in an input impedance of 1 megohm, the same as that of the Centaur: the incoming signal "sees" exactly the same impedance it saw in the Centaur, and the resulting sound is exactly the same. The switchable buffer/true-bypass design, by the way, was the work of my friend Paul Cochrane of Tim/Timmy fame, who is one of the smartest and coolest people I know, so big thanks and tip-of-the-hat to Paul.

The new unit will have the exact same NOS germanium diodes that I used throughout the fifteen years of Centaur production. I'm aware that a number of people over the years have made snide remarks about what they've tended to refer to as the "magic" diodes, and stated that they can't hear a difference between these and whatever diodes the various would-be cloners use, so here's what I've said on the subject many times and will now say yet again: I have never considered this particular diode (a specific part from a specific manufacturer, back when they were still making it) to be "magic" in any way - I simply consider it, after a ton of listening to every possible substitute, to be the best-sounding diode in my circuit, a circuit that I and my two design partners (successively) worked on for four-and-a-half years and that I understand from the inside-out, in a way that I have a hard time imagining any of the would-be cloners could. This diode may well sound not-so-good in any number of other overdrive or distortion circuits (it's not "magic", remember?), but my long-held and always self-challenged opinion is that thus far it is clearly the best-sounding one, and by a not-inconsiderable margin, in my circuit. For those people who claim not to be able to hear a difference between what it has to offer and what other diodes have to offer in my circuit, my question is a simple one: REALLY?

The above begs an obvious question: does the new unit sound the same as the Centaur did? After a great deal of listening over the course of a long period of time, including lots of blind A/B testing, my opinion is that it does.

On an unrelated note, the circuit board of the new unit will not be covered in the epoxy potting compound I used to cover the boards of the Centaur units.

Lastly, the new unit will not be called the Centaur II or anything even remotely like that; as a production unit the Centaur is dead and gone and has been for more than two years now, so why live in the past? I'm not doing it because I've found it not to be healthy, so take from that what you will. As for the new unit's name, it has an informal one, but not a formal one: nothing has ever suggested itself strongly enough to make a real case for itself as a just-plain-right-and-inevitable name. I refer to it as the KTR, which hints at the informal name; please don't ask me what that is, and please don't drive yourselves crazy trying to guess what it is - I'm sure you'll grant that I can't be held responsible, etc.

Regards,
Bill Finnegan
Klon

New Klon Overdrive? Premier Demo


PGS Smackdown - Klon Centaur Vs. Lovepedal Kalamazoo Overdrive


Suhrからディストーション・ペダル Riotの Limited Editionとして黒い筐体のものが限定500台として発売されます。もともとSuhr氏が試行錯誤の末完成させたこのRiotは、丁度クラッシックなブリティッシュサウンドから現代的な Triple-Rectifierまでをほぼカバーする感じのものです。

まだ発売前ですが、あちらでは通常モデルと変わらない 1万6000円($200)程度で予約開始していますので買おうとしていた方は、どうせならこちらのLimited Editionの方がいいかもしれませんね。



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Suhr Riot Distortion Pedal IN DEPTH DEMO


Suhr Riot Distortion Pedal Demo


Suhr Riot Distortion - Fender American Standard Stratocaster


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